Na terenie naszego kraju jeździ wiele samochodów wyposażonych w turbosprężarki. To urządzenie mechaniczne w stosunkowo łatwy sposób zwiększa moc silnika. Turbo najczęściej kojarzymy z silnikami Diesla. Ten element znacznie poprawił dynamikę jednostek wysokoprężnych. Aktualnie turbosprężarka jest używana również w autach z silnikami benzynowymi. Producenci zmniejszają pojemności, a jednocześnie chcą utrzymać moc i dynamikę aut. Właśnie w tym celu wyposaża się je w turbosprężarkę. Poznajmy więc ją nieco lepiej.
Działanie turbosprężarki
Czasy się zmieniły i turbodoładowane silniki benzynowe wcale nie oznaczają, że auto jest nastawione na osiągi sportowe. Producenci dodają takie komponenty również do najpopularniejszych i ekonomicznych modeli. Dzięki temu samochód w łatwy sposób zyskuje większą moc i moment obrotowy. Jak to się dzieje od strony technicznej? Maszyna jak sama nazwa wskazuje składa się z dwóch głównych elementów - turbiny i sprężarki, które są umieszczone na wspólnym wale. Urządzenie, a konkretniej jego wirniki napędzane są przez spaliny. Turbina, czyli część gorąca jest elementem układu wylotowego, a sprężarka (część zimna) wchodzi w skład układu dolotowego. Dodatkowo w środku znajdują się pierścienie uszczelniające, łożyska i kanały olejowe. Mają one niebagatelne znaczenie, ponieważ utrzymują filmy olejowe, a także odprowadzają ciepło. W tym czasie wirnik sprężarki dostarcza do kolektora dodatkową dawkę powietrza (w przypadku silnika wysokoprężnego) lub mieszkanki (w przypadku jednostki benzynowej). Tym samym można spalić więcej paliwa i osiągnąć większą moc.
Zalety i wady turbosprężarki
Najważniejsza zaletą turbosprężarki jest przyrost mocy bez konieczności zwiększania pojemności skokowej silnika. Bardzo istotne jest również zmniejszanie emisji substancji szkodliwych, szczególnie teraz, gdy w miastach są wprowadzane nowe ograniczenia dotyczące spalin. Wyposażanie samochodów w turbodoładowanie odbija się pozytywnie na zużyciu paliwa. Warto wiedzieć, że takie urządzenie nie wymaga obsługi w trakcie eksploatacji. Krytycy turbosprężarek z pewnością zwrócą uwagę na to, że ten element często ulega awariom. Nie jest to do końca prawda, ale faktycznie, nieodpowiednio eksploatowana może dość szybko odmówić posłuszeństwa. O turbo należy dbać, ponieważ pracuje w bardzo ciężkich warunkach. Wysoka temperatura i zanieczyszczenia to tylko niektóre z problemów, z którymi musi się zmagać. Jednakże, prawidłowo użytkowana jest w stanie pracować przez wiele lat. Nawet jeśli sprzęt nas zawiedzie to pamiętajmy, że zdecydowanie bardziej korzystną opcją naprawy jest regeneracja turbosprężarek. Wymiana na nową zdecydowanie bardziej odbije się na naszym portfelu.
Regeneracja turbosprężarek
Proces ten jest stosunkowo skomplikowany. Urządzenie powinno zostać zdiagnozowane, rozebrane i odnowione. Uszkodzone elementy należy wymienić na oryginalne i nowe. Regeneracja turbosprężarek jest korzystna dla kierowcy, ponieważ może on dzięki temu zaoszczędzić nawet kilka tysięcy złotych. Prawidłowo zregenerowane turbodoładowanie nie będzie różniło się w żadnym stopniu od nowego urządzenia. Jednakże należy pamiętać, że takie efekty możemy uzyskać tylko i wyłącznie korzystając ze sprawdzonych serwisów. Liderem na rynku jest firma Turbokrymar.pl.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu zajmują się oni naprawami takimi jak:
Turbokrymar.pl posiada wykwalifikowany zespół specjalistów i zaawansowany technicznie park maszynowy, dzięki czemu wykonuje zlecenia w krótkim czasie. Klienci przekonali się, że jest to firma rzetelna i godna zaufania. Bardzo ważna zaletą są również konkurencyjne ceny napraw. Zapraszamy do współpracy.
Zapraszamy również do:
Auto Klinika Białystok
http://autoklinika.bialystok.pl/felgi/malowanie-proszkowe-felg/
ul.Sosabowskiego 1
15-178 Białystok
Skontaktuj się z autorem tekstu: MaG |